Szanowni Państwo,

 

jesteśmy inicjatywą składającą się z osób, dla których jednym z priorytetów jest czystość w naszym mieście oraz szerzenie świadomości wśród naszego społeczeństwa odnośnie problemu, jakim są niesprzątane odchody zwierząt domowych, w szczególności psów, oraz niebezpieczeństw zdrowotnych, do jakich to zaniedbanie może prowadzić. Uważamy, że zagadnienie konieczności sprzątania po swoim psie powinno znaleźć się w szkolnych programach wychowawczych.

Ponieważ większość z nas to nauczyciele (różnych przedmiotów, uczący w różnych szkołach) chcielibyśmy podzielić się z Państwem efektem naszej kilkumiesięcznej pracy, jakim są scenariusze zajęć do przeprowadzenia w ramach godzin wychowawczych na wszystkich etapach kształcenia – rozpoczynając od przedszkola, a kończąc na szkole średniej.

Materiały, które Państwu oferujemy, zostały przygotowane we współpracy z lekarzem weterynarii oraz lekarzem chorób zakaźnych. Po przeanalizowaniu przez nas wielu ogólnie dostępnych źródeł możemy zapewnić, że treści w nich zawarte są wiarygodne i poprawne pod względem merytorycznym, co zostało potwierdzone rekomendacją Toruńskiego Ośrodka Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli, Wydziału Edukacji, a także Prezydenta Miasta Torunia.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z przygotowanymi konspektami oraz do współpracy i pomocy w szerzeniu świadomości wśród młodych mieszkańców naszego miasta. Wierzymy, że Państwa zaangażowanie  może pozytywnie wpłynąć na zachowania nie tylko uczniów, ale również ich rodziców i krewnych.

Zdajemy sobie sprawę, że temat sprzątania po swoim psie może być tematem trudnym, a nawet krępującym, dlatego chcemy być elastyczni i dopuszczamy możliwość modyfikowania naszych materiałów wedle Państwa uznania. Zależy nam jednak na tym, aby ogólny wydźwięk pozostał ten sam: sprzątać po swoim psie trzeba zarówno w domu, jak i na dworze, i należy zachęcać do tego innych. Scenariusz przygotowany do klas licealnych można realizować z gimnazjalistami, a scenariusz przeznaczony do gimnazjum można wykorzystać także w liceum. Zamiennie również można omawiać scenariusze dla klas 1-3 szkoły podstawowej i przedszkola. Ponadto lekcje do gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej zostały wzbogacone o prezentacje multimedialne.  

Na naszej stronie znajdziecie Państwo także inne ciekawe materiały, m. in. wywiad ze współpracującym z naszą inicjatywą lekarzem weterynarii – Tomaszem Garsteckim (zakładka: Artykuły).  W klasach 1-3 szkoły podstawowej można również po zrealizowaniu lekcji przeprowadzić quiz sprawdzający wiedzę, a w przedszkolu wykorzystać kolorowanki (dostępne jako materiały dodatkowe).

Dla celów projektu "OdKUPMY Toruń" udostępniamy zainteresowanym szkołom i przedszkolom papierowe torebki z łopatkami "Animals" oraz woreczki biodegradowalne "Pucek", których nieodpłatnie udostępnia nam firma ASKLEPIOS. Serdecznie dziękujemy!

Mamy ogromną  nadzieję i bardzo na to liczymy, że materiały przez nas opracowane zostaną przez Państwa uznane za godne przeprowadzenia,  oraz że zechcą Państwo podzielić się z nami swoimi uwagami tak, abyśmy mogli w przyszłości modyfikować scenariusze wedle Państwa potrzeb i spostrzeżeń.

Projekt "OdKUPMY Toruń" powstał dzięki zaangażowaniu wielu osób. W szczególności są to:

opracowanie:   Magdalena Ordon-Schmeichel

  Anna Luberadzka

  Jolanta Topolska

  Ida Skerska –Chojnacka

  Hanna Twarogowska

  Ilona Sziling

  Paweł Gryko

konsultacje:     Małgorzata Heyka – Kapustka – lekarz chorób zakaźnych

  Tomasz Garstecki – lekarz weterynarii

rekomendacja: Anna Smolar – doradca metodyczny

 

 

comments